Altın İğneli Radyofrekans Uygulaması

Üzerinde yer alan altın mikro iğneler ile deride küçük tüneller açarak deri altına radyofrekans enerjisi gönderen bir cihazdır. Cihazın başlığının deriye taması ile çok sayıda iğne deri altına giriş yapar. Deri yüzeyi etkilenmeksizin, iğneler aracılığıyla istenilen derinlikte dermiste kollajen ve elastin üretimi tetiklenir. Böylece istenen düzeydeki enerji, deri yüzeyi zarar görmeksizin direk deri altına ulaştırılmış olur.

Altın iğneli radyofrekans ne amaçla uygulanır?

Alın, göz çevresi, yanak, dudak üstü, boyun ve dekolte bölgesinde yer alan kırışıklıkların tedavisinde, boyun ve dekolte bölgesindeki sarkmaların toparlanmasında, izlerin giderilmesinde, gözeneklerin sıkılaştırılmasında  başarıyla uygulanan bir yöntemdir. Deriden çökük akne izlerinin tedavisinde de kullanılabilen altın iğne radyofrekans sistemi ile hafif izler tama yakın düzelme gösterirken, derin izlerde belirgin azalma sağlanabilmektedir. Altın iğneli radyofrekans sistemlerinin diğer bir kullanım alanı ise çatlak tedavisidir. Gebelik, aşırı kilo alıp-verme, kortizon kullanımı gibi nedenlerle ortaya çıkan çatlakların tedavisi oldukça güçtür. Ancak altın iğne radyofrekans sistemleri ile çatlaklarda belirgin düzelme, görünürlüğünde azalma sağlanabilmektedir.

Altın İğneli Radyofrekans Nasıl Uygulanır?

Uygulamadan 20-30 dakika önce uygulama yapılacak alana lokal anestezik etklili bir krem sürülür. Bu sayede hasta için uygulama daha konforlu hale getirilmiş olur. Böylelikle tolere edilemeyecek bir ağrı oluşmaz. Ardından lokal anestezik krem ciltten temizlenir. Cilt tamamen makyaj ve kremden arındırıldıktan sonra işleme başlanır. Her hastaya özel, ucunda altın iğnelerin olduğu başlık hazırlanır. Altta yatan probleme, işlemin yapılacağı bölgeye göre uygulama derinliği belirlenir. Birkaç kez uygulama alanı üzerinden geçişler yapılarak tüm alan taranır. Sonrasın mezoterapi ya da PRP (trombositten zengin plazma) uygulanarak işlemin etkinliği daha da arttırılabilir. İşlem yaklaşık 30 dakika kadar sürer. Seans sayısı altta yatan nedene göre değişmekle beraber genellikle ayda bir 3-4 seanslık tedaviler yeterli olmaktadır.

Altın iğneli radyofrekans kimlere uygulanamaz?

Uygulama alanında aktif enfeksiyon, herpes (uçuk) varlığında, hamilelerde, kalp pili olanlarda, epilepsi hastalarında uygulama yapılmamaktadır.

Uygulama sonrasında ortaya çıkabilecek yan etkiler ve dikkat edilmesi gereken durumlar nelerdir?

Uygulama sonrasında hafif bir kızarıklık ve ödem oluşabilir. Bu durum birkaç saat içinde geriler. Kişinin sosyal yaşamını etkileyebilecek bir yan etki görülmez; kişi günlük hayatına rahatlıkla devam edebilir. Uygulama sonrasında güneş koruyucu kremler kullanılması, 2 gün kadar banyo yapılmaması, deniz ve havuza girilmemesi önerilir.