PRP Uygulamaları Ankara

PRP (PLATELETTEN ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ PLAZMA) UYGULAMASI

Plateletler yani daha yaygın kullanılan adıyla trombositler esas olarak pıhtılaşmada rol oynayan kan elemanlarıdır. Trombositler büyüme faktörlerinin de salınımını sağlayarak hasarlı dokunun onarımında, yara iyileşmesi sürecinde de görev alırlar.

PRP kişinin kendi kanının özel tüplere alınıp santrifüj edilmesiyle elde edilen trombositten zengin kısmın, yine kişinin kendisinin ihtiyaç duyulan alanlarına enjekte edilmesi şeklinde uygulanan bir tedavi yöntemidir. PRP ile elde edilen trombositten zengin plazma sayesinde uygulama yapılan alana normal dolaşımdaki trombositlerden çok daha yoğun miktarda trombosit ulaşmış olur. Büyüme faktörleri aracılığıyla kollajen uyarımı arttırılır. Hasarlanmış dokunun onarımı hızlanır. Bu nedenle PRP son yıllarda oldukça sık uygulanan, başarılı bir cilt gençleştirme yöntemidir.

PRP (PLATELETTEN ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ PLAZMA) UYGULAMASI

PRP’nin kullanım alanları nelerdir?

PRP yüze, boyuna, dekolte bölgesine, ellere, kollara, bacak iç yüzlerine ve saçlı deriye uygulanabilir. İnce kırışıklıkların, akne izlerinin, çatlakların tedavisinde, saç dökülmesi olan hastalarda, göz altı morluklarında ve leke tedavilerinde destekleyici olarak PRP uygulanabilmektedir. PRP uygulaması sonrasında kısa sürede cilt parlak, canlı bir görünüm kazanmaktadır.

PRP nasıl uygulanır?

İşlem öncesinde hastadan 1 tüp kan alınıp santrifüj edilir. Elde edilen trombositten zengin plazma ayrı bir enjektöre alınır. Uygulama alanına 20 dakika kadar önce lokal anestezik etkili krem sürülür. Kremin temizlenmesinin ardından küçük bir iğne aracılığıyla enjeksiyonlar yapılır.

PRP uygulaması sonrası oluşabilecek yan etkiler nelerdir?

PRP kişinin kendi kanından hazırlandığı için allerji riski yoktur. Bulaşıcı hastalık riski bulunmaz. Uygulama alanında kızarıklık, hafif şişlik olabilse de kısa sürede geriler.

PRP kimlere uygulanmaz?

Trombosit eksikliği olanlarda, kan sulandırıcı kullananlarda, kanser hastalarında, aktif sistemik enfeksiyonu olanlarda, otoimmün hastalığı olanlarda prp yapılmamaktadır.

PRP ne kadar sıklıkta ve ne sürede uygulanır?

PRP 3-4 hafta aralarla cilt için 3 seans, saçlı deri için 4-6 seans uygulanır. Etkinin sürekliliğini sağlamak amacıyla kişinin de ihtiyacı göz önünde bulundurularak 6-12 ay sonra Prp uygulaması tekrarlanabilir.

PRP uygulamasının etkisi ne zaman ortaya çıkar?

Uygulamayı takiben derideki canlı ve parlak görünüm birkaç gün içinde göze çarpar. Ancak kalıcılığı sağlamak için ardışık seanslar yapılmalı ve ihtiyaca göre 6-12 ay sonra bu seanslar tekrarlanmalıdır.

Saçlı deride PRP uygulamasının etkisi nedir?

PRP saç dökülmesi tedavisinde kullanılmaktadır. Var olan saç köklerinin deri yüzeyine çıkmasında, saç köklerinin güçlendirilmesinde, dökülmenin azaltılmasında,  canlı ve parlak saçların elde edilmesinde PRP’nin etkisi vardır.

Tıpki cilt uygulamalarında olduğu gibi saçlı deride de öncesinde lokal anestezik etkili kremler kullanılabilir; böylece ağrısız ve konforlu bir uygulama gerçekleştirilebilir. Allerji ve bulaşıcı hastalık riski taşımayan güvenilir bir yöntem olan PRP saç dökülmesi olan kadın ve erkeklerde tek başına ya da mezoterapi ile kombine kullanılarak başarılı sonuçlar elde edilebilmektedir.