Son yıllarda en yaygın uygulanan kozmetik işlemlerden biri olan lazer epilasyon, yüz ve vücut kıllarının kalıcı olarak ortadan kaldırılmasında son derece etkin ve güvenilir bir yöntemdir.

Lazer Epilasyon Nasıl Etki Eder?

Lazer enerjisi, kıl kökündeki melanin adlı renk hücreleri tarafından emilir. Isıyla beraber kıl kökü harap edilir. Böylelikle kılın tekrar çıkışı engellenmiş olur. Çevre dokunun zarar görmemesi amacıyla işlem esnasında soğutma uygulanır.

Lazer Epilasyon Hangi Bölgelere Uygulanabilir?

Tüm vücut kılları için uygulanabilmekle beraber kadınlarda en sık kol, bacak, dudak üstü, koltuk altı ve bikini bölgesi için; erkeklerde sırt, omuz, göğüs bölgesi kılları için uygulanmaktadır.

Lazer Epilasyon Öncesi Hasta Değerlendirmesi Nasıl Olmalıdır?

İşlem öncesinde hastalardan ayrıntılı bir öykü alınmalı, fizik muayene yapılmalıdır. Öyküde adet düzensizliği, fizik muayenede aşırı kıllanma saptanan hastalar hormonal bozukluklar açısından tetkik edilmelidir. Uygulama yapılacak alanda enfeksiyonun olmamasına dikkat edilmelidir. Işığa duyarlılık gösteren otoimmün bağ dokusu hastalığı olanlarda lazer uygulamasından kaçınılmalıdır. İsotretinoin kullananlarda tedavi bitiminden 6 ay sonrasına kadar lazer tedavisi uygulanmamalıdır. Gebelikte lazer tedavisi uygulanması tercih edilmemektedir.

4 hafta öncesine kadar kıllar ağda, cımbız ve epilatör gibi kıl kökünü geçici olarak ortadan kaldıran yöntemlerle alınmamalıdır. Lazer uygulamasında istenen faydanın elde edilmesi için kılların belli bir olgunlukta olması lazımdır ki; bu da yakın dönemde kılların bu yöntemlerle kökünden alınmamasını gerektirmektedir.

Hastaya bu yöntemle kılların %80-85 kadarının tam olarak yok olacağı anlatılmalıdır. Lazer tedavisinde en iyi yanıt açık cilt rengine sahip, kılları koyu renkte olan kişilerde elde edilir. Ancak son yıllarda gelişen teknolojiler sayesinde koyu tenli kişilerde de lazer epilasyon başarıyla uygulanabilmektedir. Bu amaçla işlem öncesinde hastanın deri rengi, kıl rengi, uygulama alanı dikkatle değerlendirilmelidir. Mutlaka doktor kontrolünde bir tıp merkezinde işlem yaptırılmalıdır.

Epilasyon Öncesi Ne Yapılmalı?

İşlemden önce hekiminiz tarafından belirtilen zamanda kıllar tüy dökücü ile kısaltılmalıdır. Ağrıyı tolere edemeyen ve hassas bölgelere uygulama yapılacak olan kişilerde işlem öncesi lokal anestezi uygulanabilir. 20-30 dakika sonra lokal anestezi etkili krem ve eğer varsa yüz bölgesinde bulunan makyaj temizlenir. İşlem esnasında soğutma yapılarak da ağrı kontrolüne yardımcı olunur. Uygulama yapılacak alanın büyüklüğüne göre uygulama süresi değişmektedir.

Lazer Epilasyon Sonrası Oluşabilecek Yan Etkiler Nelerdir?

Sıklıkla uygulama bölgesinde hafif kızarıklık ve ödem olabilirse de 1-2 saat içinde geriler. Pigmentasyon bozuklukları (renk açılması, renk koyulaşması), bül oluşumu (su toplaması) çok nadir olabilen ve tedavi ile ve zaman içerisinde düzelen yan etkilerdir.

Lazer Epilasyon Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Uygulama sonrasında mutlaka iyi bir güneşten korunma sağlanmalıdır. 7-10 gün kadar deriyi tahriş edebilecek peeling gibi işlemlerden kaçınılmalıdır. Çok sıcak su ile banyo, banyoda kese uygulaması yapılmamalıdır.

Lazer Epilasyon Ne Sıklıkla ve Kaç Seans Uygulanır?

Yüz için ayda bir, diğer vücut bölgeleri için 2 ayda bir uygulama yapılır. Etkin bir sonuç için 8-10 seans uygulama gereklidir.

Lazer Epilasyon Amacıyla Kullanılabilen Cihazlar Nelerdir?

Bu amaçla Alexandrite, Diod ve Nd-YAG lazer sistemleri kullanılmaktadır. Deri rengi, kıl rengi, uygulama alanına göre lazer seçimi yapılacağından başvurulacak merkezde bu 3 lazer sisteminin de olmasına dikkat edilmeli ve mutlaka doktor kontrolünde bir tıp merkezinde işlem yaptırılmalıdır.

Alexandrite lazer 755nm dalga boyuna sahip, epilasyon amacıyla en sık tercih edilen lazer sistemidir. Bu lazer ile özellikle deri rengi açık olup kılları koyu renkte olan kişilerde oldukça başarılı sonuçlar elde edilmektedir. Mevcut soğutma sistemi sayesinde ağrı hissi azaltılmakta ve işlem hasta için konforlu bir hal almaktadır. Doktor kontrüllü merkezlerde yapıldığında oldukça hijyenik, güvenilir bir uygulamadır. Uygulama öncesi kişinin bronzlaşmamış olması gereklidir.

Nd-YAG lazer 1064nm dalga boyuna sahiptir. Derin kıl köklerine etki edebilmesi önemli bir avantajıdır; ancak uygulama diğer lazer sistemlerine kıyasla daha ağrılıdır. Koyu cilt tiplerinde kullanılabilmektedir. Sıklıkla erkek hastaların omuz, sırt kıllarında epilasyon amacıyla tercih edilir.

Diod lazer 810nm dalga boyuna sahiptir. İnce kıllarda, yüz bölgesinde etkinliği yüksektir. Son yıllarda buz lazer epilasyonda oldukça tercih edilmektedir. Her deri renginde ve ince tüylerde bile etkili, etkin soğutma özelliği sayesinde acısız bir uygulamaya imkan veren bir lazer cihazıdır. Her mevsimde uygulanabilir olması diğer lazer sistemlerine kıyasla önemli bir üstünlüğüdür. Yüz bölgesindeki ince ve açık tüylere de etkilidir. Küçük bölgeler için tasarlanmış başlıkları sayesinde yüzde rahatlıkla uygulanabilmektedir. İşlemin ağrısız olması sayesinde, öncesinde lokal anestezi gerektirmeden uygulanabilen konforlu bir epilasyon sistemidir.