Botoksla Terleme Tedavisi

Botoks kırışıklık tedavisinin yanısıra bölgesel terleme tedavisinde de kullanılmaktadır. Bölgesel aşırı terleme, kişinin sosyal yaşamını olumsuz etkileyebilmekte ve yaşam kalitesini bozmaktadır. Ter bezleri asetilkolinin rol oynadığı sempatik sistemle innerve edilir. Botoks ile asetilkolin salınımının bloke edilmesi terlemenin azalmasını sağlayacaktır.

Öncelikle hastanın şeker hastalığı (diyabet), tiroid hastalıkları, nörolojik bozukluklar, kansızlık gibi terlemeye yol açabilecek patolojiler açısından değerlendirilmesi; bu hastalıkların tespiti halinde öncelikle bu durumun tedavisi açısından ilgili branş hekimlerine yönlendirilmesi gerekmektedir. Altta yatan bir sebebin olmadığı hastalar için botoks iyi bir tedavi alternatifidir. Ancak ergenlik döneminde hormonal değişikliklerle terleme artışı olan ve ergenlik sonrasında düzelen olgular da bulunmaktadır. Bu hastalarda botoks uygulamasının  ertelenmesi uygundur.

İşlem öncesinde yoğun terlemenin olduğu alanın belirlenmesi amacıyla iyot-nişasta testi yapılabilir. Test öncesinde bölgedeki kıllar temizlenmiş olmalı ve 24 saat öncesinden itibaren antiperspirant kullanılmamalıdır. İyot ve üzerine nişasta sürülen alanda 10 dakika sonra koyu mor rengin oluşması terleyen alanları gösterir. Uygulaması kolay, kısa süren ve ağrısız bir testtir. Aşırı terleme tedavisinde botoks kas içine değil; deri altına uygulanır. Testin hemen sonrasında belirlenen alanda yaklaşık 20 noktaya botoks enjeksiyonu yapılır. 1-2 hafta  içerisinde terleme belirgin olarak azalır ve etki 6 ay kadar devam eder.