Lazerle Akne Tedavisi

Akne özellikle gençlerde çok sık rastlanılan dermatolojik hastalıklardan biridir. Komedon, papül, püstül, nodül, kist gibi lezyonlarla seyreden akne özellikle yüz, boyun, kol üst kısımları, sırt ve gövde ön yüzde yerleşir. Kozmetik görünümü nedeniyle hastaları rahatsız eden bu durum, hastalığın şiddetine göre krem ve ilaçlarla tedavi edilebileği gibi son yıllarda gelişen lazer sistemleri ile de tedavi edilebilir hale gelmiştir.

Kliniğimizde Akne Tedavisinde Kullanılan Lazer ve Etki Mekanizması Nedir?

Kliniğimizde aknenin her evresinde etkili olan, genişlemiş gözeneklerin tedavisinde, akne sonrası gelişen kızarık izlerin giderilmesinde Q-switched Nd-YAG lazer (Spectra) kullanılmaktadır.

‘SpectraPeel’ protokolünde önce karbon maske uygulaması yapılır. Ardından Spectra modunda çalışılarak derinin alt tabakalarına lazer ışığı etkisiyle iltihap oluşumunun azaltılması ve hücre yenilenmesi uyarılması sağlanır. Q-switched modda çalışılarak da derinin üst tabakalarının nazikçe soyulması, gözeneklerin açılması sağlanarak deri yüzeyi temizlenir.

Aknenin her tipinde etkilidir.Yağ dengesini kontrol eder. Geniş gözenekleri daraltır. Akne sonrası oluşan kızarık lekeleri azaltır. Aknenin yeniden oluşmasını ve iltihaplanmay azaltır.

Akne Tedavisinde Seans Sayısı ve Aralığı Ne Olmalıdır?

Seans sayısı aknenin yoğunluğu ve şiddetine göre değişebilmekle beraber uygulama aralığı 2 haftadır.

Lazer Uygulaması Sonrasında Görülebilecek Yan Etkiler Nelerdir?

Ağrısız bir uygulamadır. Belirgin bir yan etki oluşturmaz.Kişi uygulamanın hemen sonrasında günlük yaşamına dönebilir.